Drug
毒品

You are a drug to me
I never ever thought it otherwise
And I love the lies you've told to me
While looking me directly in my eyes

妳是我的毒品
除此之外我不做他想
我熱愛妳曾對我說過的謊
在妳深切望進我的雙眼之際


This is not *ecstasy, but it's better than cocaine.
and you know that I will miss you when you're gone
but I'm not
*equipped to play this game
這並不是*迷幻藥,但卻勝過古柯鹼
而妳知道我會在妳離去時想念妳

但我*不夠格去投身這場遊戲

You know your words
They don't mean anything to me
They only serve to fatten up the prey
And when it's time to take them to the slaughterhouse
you slice their throats, continue on your way

妳知曉妳的話語
對我不構成任何意義

那只用於餵養既得的獵物
當屠宰時刻到來
妳將用妳的方式接連劃開他們的喉嚨


This is not jeopardy
and it's not your high school prom
and you know that I will miss you when you're gone
But I'm not equipped to be your mom

這並不具危險
也不是妳的高中舞會

而妳知道我會在妳離去時想念妳
但我*不夠格去擔任妳的老媽

You are a drug to me
I never ever thought it otherwise
And I love the lies you've told to me
while looking me directly in my eyes

妳是我的毒品
除此之外我不做他想
我熱愛妳曾對我說過的謊
在妳深切望進我的雙眼之際



 原始鋼琴配樂版    



 空心吉他版    



 John Grant - Drug (Czars) @ Paradiso    The Czars主唱John Grant鋼琴升Key獨唱版 




────────  備註  ────────     
*ecstasy
對應後文「古柯鹼」,所以這裡採用「迷幻藥」的解釋
--------------------
KK[ˋɛkstəsɪ] DJ[ˋekstəsi]
美式 
n.[U][C]狂喜;出神;入迷[(+of/over)];(宗教的)入迷狀態
名詞複數:ecstasies

n.[U][C]
1. 狂喜;出神;入迷[(+of/over)]
He was in an ecstasy of joy. 他欣喜若狂。

We were in ecstasies at the thought of going home. 一想到回家,我們高興極了。
2. (宗教的)入迷狀態
3. 合成迷幻藥
--------------------
資料出處:https://tw.dictionary.search.yahoo.com/search?p=ecstasy



*equipped
--------------------

equip的動詞過去式、過去分詞
--------------------
equip
KK[ɪˋkwɪp] DJ[iˋkwip]
美式 
vt.裝備,配備[(+for/with)];使有能力;使有資格;賦予[(+for/with)][O2]
過去式: equipped  過去分詞: equipped  現在分詞: equipping

--------------------
資料出處:https://tw.dictionary.search.yahoo.com/search?p=equipped



──────── Murmur ────────     
空靈壯麗的配樂搭配男主唱深沉穩重的磁性中音
頗有安寧喪禮進行式的教堂彌撒感 ( α波充滿~~~





 

arrow
arrow
    文章標籤
    Czars Drug
    全站熱搜

    浮島 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()