Don't Miss It
別錯過


The world has shut me out
If I give everything I'll lose everything
Everything is about me
I am the most important thing
And you really haven't thought all those cyclical thoughts for a while?

世界將我排除在外
我若付出所有就將失去一切
萬事關乎於我
我是最重要的
而妳真的一刻也未曾思考過這些週期性的想法嗎?


And as it keeps going
I could never be involved
I could never really see in real time
I could never be involved
And as it keeps on going
I could avoid real time
I could ignore my busy mind
I could avoid contact with eyes
I could avoid going outside
I could avoid wasting my life
I could avoid
I could avoid 20 20 sight
I could avoid standing in line
I could avoid the 405
I could avoid coming to life
I could say anything I like
I could switch off whenever I like
I could sleep whenever I like
I could leave in the middle of the night
But I'd miss it
Don't miss it
Don't miss it like I did

而萬物運轉如常
我可以置身事外
我可以視若無睹
我可以置身事外
而萬物運轉如常
我可以逃避現實
我可以忽視心亂
我可以逃避目光
我可以避免外出
我可以逃避
我可以模糊視線
我可以置之度外
我可以避免錯誤
我可以避免入世
我可以暢所欲言
我可以隨心所欲
我可以就地入眠
我可以在午夜離去
但是我將想念這些

別錯過它
別像我一樣錯過

And as it keeps going
If there's no need for the perfect image
And nothing seems that wrong
Don't miss it
When you know there's better conversation waiting for you at home
And as it keeps on going
You forget whether it was the beginning or end
When you can't believe your luck
You're with your friend
When you get to hang out with your favourite person everyday
When the dull pain goes away
Don't miss it
When you stop being a ghost in a shell
And everybody keeps saying you look well
Don't miss it
Like I did
Don't miss it
Don't miss it like I did
Like I did

而萬物運轉如常
若是無須完美形象
一切就不會看起來這麼離譜
別錯過它
當妳得知家中有段較好的對談在等著妳
而萬物
運轉如常
妳忘了這是開始抑或結束
當妳無法相信妳的幸運
妳與朋友一同
當妳每天都能跟妳最愛的人相處
當隱微的痛苦離去
別錯過它
當妳停止成為一縷幽魂
每個人都持續說你看起來很好
別錯過它
像我一樣
別錯過它
別像我一樣錯過它
像我一樣

 

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    浮島 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()